teknoloji dünyası
  Unreal Tournament 3
 
 
Unreal Tournament 3 :90'lı yılların iknci yarısından itibaren internetin hayatımıza girmesi ve hemen akabinde adeta bir mantar gibi çoğalan intenet kafeler sayesinde 'çoklu ortam oyunları' hayatımıza girmeye başladılar.Özellikle Half Life,Counter Strike,Quake 3 Arene ve pek tabiki Unreal Tournament oyunlarıyla da yerlerini pekiştirebildiler.Ancak o dönemlerde internet yine bugün olduğu kadar hızlı ve yaygın değildi.Daha çok internet kafeler oyun mekanları olarak işlev görmekteydi.Artık günümüzde nerdeyse bilgisayar bulunan her evde yüksek bant internet bağlantısının varlığından söz edbilmemiz mümkün.Hal böyle oluncada online oyunlara doğru yönelim giderek artmakta.Tabi şimdilerde görülen en büyük problem bir süreden beridir tekrar edip durduğumuz sistem konfigürasyonlarımızdan ibaret.Öyle ki Unreal Tournament 3 içn de benzer bir durum söz konusu.
Oyun modları:Unreal tournament serisi özellikle çoklu ortam üzerine kurgulanmış olmasına rağmen,ilk oyundan bu yana tekli oynanış tercih eden kullanıcıların da göz ardı edilmediğini görmekteyiz.Oyunun çeşitleri modları için tasarlanan tüm haritaları,bilgisayar kontrollü rakiplerimize karşı oynayabiliyoruz.Ancak botlara karşı mücadele verdiğimiz bu tekli oyun haritalarının esas amaçlarının çoklu ortama hazırlık olduğunuda göz ardı edemeyiz.Belki klasik Death Match veya Capture the Flag gibi modlar içn bu eğitim,sadece haritaları veya silahları tanımakla kısıtlı olabilir.Ancak bir önceki oyun Unreal Tournament 2004'le birlikte seriye dahil olan Onslaught gibi farklı oynanış unsurları üzerine şekillerindirilmiş modların işleyiş mekanızmalarının öğrenilmesi ve haritaların stratejik analizlerinin yapılabilmesi için tekli oynanış büyük bir nimet.Bir süre tekli oynanışta pratik yapmak,çoklu arenaya geçiş yaptığımızda en azından neyi ne zaman yapmamız gerktiği konusunda bize ışık tutmakta.
Öte yandan Epic,Unreal Tournament 3'de farklı bir yol izleyerek hikaye işleyiş mekanızmasının sahip bir tekli oyun campaign'ini de oyuna dahil etmiş.Aslında oldukça iyimser bir yaklaşımla ele alımış olmasına rağmen,ne yazık ki bazı eksiklerinden ötürü fiyaskoyla sonuçlanan bir girişim.Hikaye unsuru hiç şüphesiz oyuncuların oyuna daha çabuk ısınabilmelerini ve kendilerinin oyunun bir parçası olarak görebilmelerini sağlamakta.Bununla beraber başarız senaryo girişimlerinin de ne denli rahatsızlık verici olduğunu hepimiz biliriz.Unreal Tournament 3'un tekli campaign senaryosuda işte bu konudan müzdarip.
Tekli Senaryo:Hikayenin klişeliğinden bahsetmiyoruz,öyle ki esas problem bunun çok daha ötesinde.Aslında oyunun açılış videosunda her şey oldukça güzel başlıyor,muhteşem grafik detaylara dalıp kalıyor ve kendimizi oyunun havasına kaptırıveriyoruz.Hikaye gezegenimizin uzaylı saldırısına uğramasıyla başlıyor.Bizim gibi bir savaşçı olan kız kardeşimiz ve diğer adamlarımızla birlikte bu istiliya karşılık mücadele verirken,birden vurulup kendimizi kaybediyoruz.Neyse ki ölmek üzereyken kardeşimiz gelip hayatımızı kurtarıyor.Gözlerimizi açtığımızdaysa kendimizi eski bir turnuva şampiyonu olan Malcolm'un komutasındaki özel birlikte buluyoruz.Görevimizse biraz tuhaf bir yoldan olsa da düşmana karşı mücadele vermek.Tuhaf bir yol dedik,nitekim olaylar bundan sonra tümüyle turnuva maçı mantığıyla gelişmekte.Çeşitli ara demolar hikaye gelişimi aktarılırken,oynadığımız oyun ve ele alınan hikaye arasında herhangi bir bağlantı kurulabilmesi güç.Öyle ki oyunun hemen başında turnuvadan kalan diriltme cihazlarınınsavaş alanlarına taşındığını öğreniyoruz,ama neden ve nasıl olduğu yönünde herhangi açıklayıcı bir unsura değinilmiyor.Benzer bir şekilde örneğin neden düşman bayraklarını çalmaya çalıştığımız veya neden kimi bölümlerde frag sınırlaması olduğuda tam bir muamma.Tabi ki bunlar oyun işleyişinden gelen unsurlar fakat,eğer hikaye içine entegre edilemiyorsa hiç kullanılmamış olmalarını yeğlerdik.Hele ki burada ayrıntılarına Değinmeyeceğimiz oyunun final sahnesi tam evlere şenlik niteliğinde.
Yenilikler:Hikaye işleyişini oyundan tümüyle çekip attığımızdaysa campaign modunun anlamını yitirdiğini görmekteyiz.Daha doğrusu diğer tekli oyun haritalarından Hiçbir farkı kalmıyor.Serinin ilk oyunundan beri aşina olduğumuz klasik Deathmatch,Team Deathmatch ve Capture the Flag modları pek tabi ki bu oyunda da mevcut,zaten aksi de pek düşünülemezdi.Bununla birlikte Unreal Tournament 2004'e tanıtılan Double Domination,Bombing Run ve Assault modları oyundan çıkartılmış;Onslaught moduysa tümüyle yeniden ele alınarak,yeni oynanış unsurlarıyla birlikte Warfare olarak adlandırılmış.Çeşitli kullanılabilir araç seçeneklerine sahip olduğumuz Vehicle CTF ve rakibimizle teke tek kozlarımızı paylaşabileceğimiz Duel modlarıysa oyuna dahil olan diğer modlar.
Warfare modunu ilk bakışta Onslaught'tan ayırt edebilmek pek mümkün değil.Temel unsurlar üzerinde herhangi bir değişikliğe gidilmemiş;aşağı yukarı simetrik bir şek,lde tasarlanmış açık alan haritalarda iki farklı takımı karşı karşıya getiren modda,çeşitli kontrol noktalarının denetimini ele geçirdikten sonra düşman karargahına saldırıp,ana güç reaktörünü imha etmeye çalışıyoruz.
Tür
FPS
Yapımcı
Epic Games
Yayıncı
Midway
Artılar
Grafik detaylar,sorunsuz online oynanış,bölüm editörü
Eksiler
Tekli oyun senaryosu başarısız
2.0 Ghz İşlemci,1GB ram,256 MB DirectX 9.0c uymlu görüntü kartı,8GB SABİT disk alanı
 
 
  Bugün 14 ziyaretçi (21 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol